13 Mart 2014 Perşembe

The Walking Dead 4. Sezon

İlk sekiz bölümden sonra yazdıklarım:

Dördüncü sezon başladı, sekiz bölüm yayınlandı, sezon arası finaline girdi ama ben henüz bir şeyler yazmamışım buraya. Arada oluyor böyle unutkanlık. Neyse.

Buradan sonrası bol bol spoiler içerir.

Daha sezon başlamadan önce gerek tanıtım fragmanlarından gerekse oyuncaların röportajlarından yola çıkarak TWD'nin en iyi sezonunun yolda olduğunu düşünmeye başlamıştık. Peki sezonun ilk sekiz bölümü itibarıyla böyle olduğunu söylemek mümkün mü? Değil.

Klasik TWD bölümleri izledik gene arka arkaya. Öyle pek de seyirciyi şaşırtabilecek denli olaylar olmadı. Vali'nin hikayesi üçüncü sezonda bitmediği için dördüncü sezonda da devam edildi. Neyse ki sezon arası finaline girmeden Vali ortadan kalktı. Rick ve ekibi zorlu bir süreci atlatmış oldu böylelikle. Hershel'ın ölmesine de çok üzüldüm ayrıca. Normal bir ölüm değildi çünkü, acımasızcaydı. Hak etmedi.

Rick ve ekibi üçüncü sezon başında girdiği hapishaneden sonundan çıktı. Bu da sezonun ikinci yarısını beklemeyi daha da zorlaştıran bir etken. Çünkü belli bir mekanda geçmeyecek artık dizi, yine yolculuk temasına bürünecek. Yeni karakterlerin de ekleneceğini biliyoruz zaten diziye, güzel olacak.

Ayrıca Daryl karizmada sınır tanımıyor, çok da iyi bir oyuncu. TWD için büyük bir artı. Ve son olarak 4x7 ve 4x8'de Vali'nin yanında yer alan latin adam kısa bir süre önce ilk iki sezonunu izlediğim OZ dizisindeki favori karakterimdi. OZ eski bir dizi tabii ki ama onu TWD'de görmek beni oldukça mutlu etti. Ölmeyeydi iyiydi ama.

Sezonun ikinci yarısı 10 Şubat'ta başlıyor. Merakla bekliyorum.

4x9, 4x10, 4x11 ve 4x12 hakkında yazıklarım:

Aradan sonra kıvama geldiğine inandığım dizidir.

Birkaç aylık aranın ardından yeni bölümler gelmeye başladı The Walking Dead'den. Dört bölüm daha izledik ve sezonun bitmesi için önümüzde kalan bölüm sayısı da dört.

Ekibin hapishaneyi terk etmeleri dizinin geleceği adına önemli bir gelişmeydi, buna bir üst yorumumda da değinmiştim zaten. Bu yüzden yayınlanan son dört bölüm bence sezonun geri kalanından daha iyiydi. Bir sığınıkta bekleyip gelen zombileri avladıkları ve dizinin aksiyon ruhunun bi hayli düşmüş olması benim de canımı sıkan bir etkendi. Nihayet oradan kurtuldular da tekrar "yol dizisi"ne dönüştü. Bu yönden oldukça memnunum.

Fakat tüm ekibin birlikte olduklarını söyleyemeyiz tabii ki. Her biri farklı yanlara dağıldı ve ortaya beş grup çıktı. Her birinin kendi macerası var artık ve kamera hangi tarafa dönerse heyecan hat safhada. Bir bölüm boyunca Daryl ve Beth'i, bir bölüm boyuca Rick, Carl ve Michonne'u izlemek biraz fazla uzun geliyor, keşke kamera bölüm içerisinde diğerlerini de gösterebilse fakat bu şekilde de çok kötü falan diyemem, ilgiyle takip ediyorum.

Diziye Abraham Ford adlı yeni ve sağlam bir karakterin de katılmış olması, gelecek adına umut veriyor.

Evet, dizi benim için kıvama geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder