26 Mayıs 2014 Pazartesi

3 Ahmak (3 Idiots - 2009)


Yönetmen: Rajkumar Hirani
Senaryo: Rajkumar Hirani, Abhijit Joshi
Yapım: Hindistan
Tür: Dram, Komedi
Süre: 170 dakika
IMDb Puanı: 8.5
Oyuncular: Aamir Khan, Madhavan, Sharman Joshi, Kareena Kapoor, Boman Irani, Omi Vaidya

Evet, henüz yeni izledim ben filmi. Yıllardır kenarda beklettiğim bir filmdi 3 Idiots ve en az bi 7-8 kişi de ısrarla önermişti. Hep kulak arkası etmiş ve izlemeyi ertelemiştim. En son ertelediğim tarih de bir ay önce falandı. Tam izleyeceksen, yahu çok uzun ve hiç de çekici gelmiyor, deyip kapatmıştım yine. Dün ise bu filmi izlemeden uyumak yok, dedim kendime. Çok pişman oldum ama bu kadar geç izlediğime.

Hint sinemasından çok sevdiğim birkaç film var ve müziklerine de hayranım. 3 Idiots da çok güzel müziklere sahip çok kaliteli bir Bollywood filmi ve kesinlikle çok fazla sevdim. Top10'unuma çok hızlı bir giriş yaptı film. Üstelik Aamir Khan da en sevdiğim aktörler arasına girdi bu film ile birlikte. Nasıl bir oyunculuktur o ya. Müthişti.

Böyle karman çorman aklıma ne gelirse yazıyorum ama nasıl ve nereden başlayacağımı bilemediğim için. Neyse çok fazla uzatmayayım ben.

İlk başlarda göze batan uçak sahnesi haricinde gözlemlediğim kadarıyla kusursuz. Harika bir senaryo, olağanüstü oyunculuklar, insanın içini ısıtan, naif, sıcacık, kahkahalarla gülerken bir sonraki sahnede gözlerinizin dolabileceği, birçok duyguyu bir arada yaşatan ve uzunluğuna rağmen bitmesin istenilen, bence bir Hababam Sınıfı seviyesinde oldukça komik, dokunaklı ve eğlenceli bir film.

Hindistan ekseninde eğitim sistemini sorgulayan ve dinler başta olmak üzere birçok şeye gönderme ve dokundurmalar yapmış senarist ve aynı zamanda filmin de yönetmeni olan Rajkumar Hirani. Dostluğun önemini de çok iyi anlıyor insan izledikten sonra. Rancho, Farhan, Raju, Chatur, Pia.. Ne güzel karakterlersiniz siz ya.

İnsan böyle filmlerden sonra Hint sinemasında kalmak istiyor uzunca bir süre, Hollywood'dan uzaklaşmak ve böyle eğlenceli filmlerin farkına varmak istiyor. Ama ne yazık ki çok yok bunlardan.

Popüler film olduğundan zaten birçok kişi biliyordur ve içerikten falan bahsetmeme gerek yok, sadece hayranlığımı dile getiren bir şeyler yazmalıydım ve yazdım. Şimdi şu mükemmel müziklerinden birkaçını paylaşayım burada.

Behti Hawa Sa Tha Woh

Zoobi Doobi

Son olarak: "All Izz Well"

1 yorum: